tirsdag 4. august 2009

Ny Rekord, 33 kg!

I går var jeg en tur i godværet og prøvde fiskelykken og det må jeg si var en stor suksess.
Etter litt over en times tid så fikk jeg noe på kroken som jeg skjønte med en gang at dette ville bli ny pers hvis jeg klarte å berge den.
Fighten tok nesten en halv time og det føltes som jeg hadde vært på treningsstudio og kjørt en halvtimes ren biceps økt når jeg endelig var ferdig.
Det kunne sikkert gått fortere hvis jeg har hatt hjelp ombord, jeg hadde litt problemer med å få sikret kveita skikkelig med kveitkroken min samtidig som jeg måtte holde fiskestanga. Jeg har også spyd, men det hadde jeg selvfølgelig ikke med i båten..
På bildet så vises såret som ble av kveitkroken da kveita reiv kroken ut igjen etter at jeg ikke klarte å få den festet skikkelig.

Her er kveita ved siden av datteren min.

Klikk på bildet for større bilde

En video av hele fighten.

Beklager den dårlige kvaliteten men det er ikke mulig å laste opp mer enn 100 mb her. Youtube kan ta større filer men der er begrensningen 10 minutter. Får se om jeg orker å trimme ned filmklippet til under 10 minutter så jeg får lagt ut bedre kvalitet på youtube.

4 kommentarer:

Petter sa...

Den der var en skikkelig råtass! Det er tydeligvis mye kveite du fisker. Hvor gammel er hun som er målestokken?

Freddy sa...

Fisker en del kveite, ja.
Har man først fått en kveite så er ikke torsk og sei det samme uansett hvor store de er.
Målestokken er 8 år gammel.

Anonym sa...

Du fikk kveita i Sandnessundet(høre flye) å ca kl. 14:20(3 tut i hornet til hurtigruta)

Stemmer dette?

Freddy sa...

Ja, det stemmer. Den er fisket i sandnessundet. Du hører kanskje noen sirener fra politi, ambulanse eller noe i tillegg til flyet så det er ikke vanskelig å skjønne at det er nært byen.
Hva klokken var det husker jeg desverre ikke.