søndag 6. mai 2012

Sommeren nærmer seg..

Sommeren nærmer seg, og etterhvert som det blir varmere og varmere i været og snøen smelter mer og mer så kjenner jeg suget etter fisking bli sterkere og sterkere..
Det eneste problemet er at jeg måtte selge min trofaste følgesvenn de siste årene - en Yamarin 5810BR når jeg kjøpte meg ny leilighet i fjor høst.
Jeg har sittet i timesvis på nettet de siste ukene og drømt, spekulert, regnet lån, renter, utgifter, vurdert bilsalg osv, osv.. Det jeg ønsker meg aller mest er en type båt som jeg kan bruke stort sett hele året f.eks en Quicksilver 640 Pilothouse, men uansett hvordan jeg snur og ender på det så får jeg ikke råd til noe sånt i år.
På havet vil jeg likevel så det ser ut som jeg kanskje ender opp med f.eks Rana 17 Fisk, det er båter som man kan få for mellom 20 og 40.000 alt etter hvor god stand de er i og hvor stor motor. Det er også en båt som jeg kan selge etter ett år og få igjen mesteparten av pengene. De er i tillegg stødige båter som tåler litt sjø og vil jo være en god del billigere i drift enn Yamarinen med 130 totakts hester på hekken..
Jeg tror i morgen når jeg står opp så drar jeg å kikker på en pent brukt en med 40 hk. Kanskje det blir fisking neste helg hvis jeg er heldig?? :-))

Ingen kommentarer: