onsdag 1. oktober 2008

Breiflabb


Ja, da har jeg fått min første breiflabb!
Det var en liten sak på rundt 3 kg, men jeg syntes den var ille nok. Når jeg fikk den om bord så kom jeg nært den med foten min, og plutselig så beit den over tåa på skoen min og ble hengende der. Jeg må innrømme at jeg skvatt godt da. Heldigvis så har den ikke så kraftig bitt som f.eks steinbit, men den hang der noen sekunder før jeg klarte å riste den løs og det ble noen merker i skoen min etter alle tennene som den har i munnen.
Jeg stakk kniven gjennom hodet på den og fikk etter litt fundering sløyd den. Det går ikke å bløgge den som en vanlig fisk for den har ikke slik kroppsform med hode, gjeller og kropp. Det er mer bare ett stort hode med en hale på. Jeg tok bare å stakk kniven inn ved endetarmen dens og skjærte fremover slik at jeg fikk tatt ut innmaten på den.
Fisken ga jeg til en kollega på jobb som skulle skjære filet ut av ryggen og tilberede den.
Jeg er spent på å høre hvordan det smakte.

Ingen kommentarer: