torsdag 12. februar 2009

"Full service" i fiskevesken min.

Har lenge tenkt på å ha en "full service" i fiskevesken min, observerte jo allerede i fjor høst at en del sluker og splittringer var begynt å ruste veldig.
En del av de eldste slukene mine er jo flere år gamle, men blir ikke brukt fordi krokene på de er så stygge og sløve så da kjøper man heller nye sluker.
Først så gikk jeg over utstyret for å se sånn omtrent hva som måtte byttes, så dro jeg til byen og handlet. Totalt så kostet det meg omtrent 150 kr å fikse alle slukene mine som var dårlige med nye splittringer og kroker. Det er ikke dyrt når man tenker på at en ny liten stingsild fort koster 40-50 kroner.
I tillegg så er disse krokene mye skarpere enn de orginale krokene som sitter på. Disse er laget i karbon stål og er sylskarpe.
Pass bare godt på fingrene når du bytter krok og splittring, siden krokene er så skarpe så kan man fort havne på legevakten med en krok i fingeren før man er ferdig..
Her ser dere bilder av slukene før og etter:




Klikk på bildene for å se de større.

Ingen kommentarer: