torsdag 21. mai 2009

Masse torsk i dag

Selv om været ikke var så lovende i dag når jeg sto opp så bestemte jeg meg for å prøve fiskelykken igjen.
Prøvde først på en plass der jeg vet det bruker å være kveite, men den var ikke der i dag. Siden kveita ikke var der så lagde jeg med en flyndretackle og prøvde lykken med den. Resultatet på den ble en liten ulke, så jeg bestemte meg for å dra lenger ut mot åpne havet.
Der hadde jeg ikke vært mange minuttene før første torsken bet på, og de bet på hele tiden. Det var bare å slippe ut og sveive inn. Ble sliten i armene etter en stund av all sveivingen så jeg fant ut at det var bedre å fortsette å fiske selv om jeg hadde en på, da kunne jeg heller sveive inn to eller tre istedet for en og en.
Det var mer småtorsk som havnet rett tilbake i sjøen igjen enn det jeg tok vare på, men til slutt så endte jeg opp med nesten 14 kg ferdig sløyd torsk og en liten brosme.
All fisken ble kjørt til modern så i morgen så drar jeg innom å henter nystekte fiskekaker :)

Ingen kommentarer: