søndag 12. juli 2009

På kveitejakt med Balto

Etter den vellykkede turen på torsdag med to kveiter på 8 og 26 kg så tenkte jeg i går at jeg skulle prøve å gjenta suksessen.
Jeg tok med meg Balto denne gangen, og vi dro ut klokken halv ti på morgenen. Sola skinte og været var varmt.
Vi prøvde først om vi fikk noe småsei som vi kunne bruke som agn, men hittil i år så har jeg ikke fått sei og det ble heller ikke noe i går.
Ute på godplassen min så var det stille som graven, og etter en stund så oppdaget vi det første problemet: en sel som drev å svømte rundt. Er usikker på om selen tar kveiter, og hvor store kveiter den eventuellt kan ta men regner med at den skremmer hvertfall de minste.
Etter en stund til så kom det i tillegg en liten flokk med niser. Trenger jeg å si at det var ikke en eneste kveite eller noe annen fisk å få der??
På hjemturen så stoppet jeg på en plass der det bruker å være steinbit, fikk en på 2,2 kg så det ble hvertfall en fisk på denne turen.


Nydelig vær.


Slitsomt å være på tur.


Steinbiten vi fikk.

Ingen kommentarer: