lørdag 4. juni 2011

Årets første kveite 2011

Årets første kveite ble tatt på stang i går formiddag etter en lang nattevakt på jobb. Bestemte meg for å ta en kjapp tur utpå før jeg la meg å sove igjen før enda en nattevakt.
Jeg hadde vært utpå en snartur dagen før også, og traff noen som hadde fått 3 store steinbiter i området så jeg hadde litt steinbit i tankene når jeg kastet uti.
Jeg fisket med et flygende øye og stanget den mot bunnen hele tia for å terge eventuelle steinbiter til å bite på. Når det beit på så fikk jeg ganske fort mistanke om at dette ikke var steinbit, og det fikk jeg også rett i.
Kveita var ikke stor - bare fire kg, men det blir jo et par middager likevel. Uansett deilig å få kveite igjen ettersom jeg nesten ikke var på sjøen i fjor og heller ikke fikk noe kveite.

Ingen kommentarer: