tirsdag 14. juni 2011

Ønsker meg ny båt...

Nå når sesongen er startet igjen så kjenner jeg hvor jeg ønsker meg ny båt igjen. Ikke det, jeg er kjempefornøyd med min Yamarin 5810 BigRide men som ihuga sportsfisker ønsker jeg meg en helårsbåt.
En båt med stor dekksplass og førerhytte så man kan sitte både varmt og tørt hele året.
De båtene jeg har sett mest på er Arvor 215, Arvor 230 og Quicksilver 640 Pilothouse. Aller mest ønsker jeg Arvor med innenbords dieselmotor. Quicksilvern har utenbordsmotor og vil dermed bli litt dyrere i forbruk, men fordelen der er at den er mer manøvreringsdyktig enn Arvorn som har stiv aksling og ror. Fordelen igjen med stiv aksling og ror er at man får en stødigere båt med et annet tyngdepunkt siden motoren sitter lavt midt i båten
Men så var det jo de pengene da.... Man bør vel først satse på å få kjøpt seg plass å bo istedet for å leie før man bruker mer penger på båt..

Ingen kommentarer: