fredag 5. juni 2009

Sjøsprøyt

Tenkte jeg skulle dra ut i dag å prøve de nye jighead'ene mine i dag, været så ikke så aller verst ut innerst i Kaldfjorden så jeg tok sjangsen selv om værmeldingen meldte en del vind.
Det viste seg ganske fort at værmeldingen stemte ganske bra i dag, så jeg giddet ikke å fiske etter småsei til agn, men tenkte heller å bare prøve med en Panther Martin jig.
Det var nesten umulig å holde båten der jeg ønsket å være, med en gang jeg stanset motoren så dreiv jeg avgårde med rundt 2 knops fart. I tillegg til bølgene som ble skapt av vinden så kom dønningene fra storhavet, så det var ikke plass å være for folk som ikke er sjøsterk.
Etter en stund så var det bare å gi opp, det ble mest bare tull og lite fisking slik som været var så jeg måtte bare bite i det sure eplet å dra hjem.
Filmet to filmklipp med fotoapparatet. Været ser bedre ut på filmklippene enn det egentlig var.

Ingen kommentarer: