mandag 29. juni 2009

På tur med Balto

I dag tok jeg hunden min Balto med i båten når jeg skulle dra å fiske. Balto har vært i båten før og det går helt greit så lenge det ikke er vind og bølger, da liker han seg ikke noe særlig.
Han elsker å stå fremme i baugen å få vinden i ansiktet når vi kjører, akkurat som de fleste hunder liker å stikke hodet ut av vinduet når de er med i bilen.
Været ute i havet var strålende, nesten helt vindstille og knallblå himmel. Fisk var det verre med, det var helt dødt. Hadde fisket et par timer før jeg fikk en liten torsk som havnet rett tilbake i sjøen.
Etter en stund så ble vi overasket av en flokk niser som omringet oss og virket som de var veldig interessert i oss. Normalt så bruker de å forsvinne ganske fort når man kommer nært den men ikke i dag, hvorfor vet jeg ikke. Kanskje de synes Balto var like spennende som han synes de var?
De svømte rundt båten, under båten, blåste og hadde det morsomt virket det som.
Pga jeg er vant med at de normalt forsvinner ganske fort så orket jeg ikke først å ta frem kameraet, men da de ble værende så måtte jeg bare ta det frem og fikk tatt et par filmklipp av de.
Det var en flott opplevelse, så da var det ikke så nøye at det var lite fisk.
Vi var på havet i nesten syv timer, og foruten den lille torsken så fikk jeg en brosme på 2,5 kg som også ble kastet ut igjen. Brosma klarer ikke å dykke igjen når man har fått den opp så den ble liggende å plaske i vannflaten til plutselig en ørn kom og slo klørne i den men fisken var for tung så ørna klarte ikke å få den opp fra vannet og måtte bare gi opp. Etterhver kom en flokk måker å slo seg ned rundt brosma så jeg regner med den ble spist likevel.


Ingen kommentarer: