søndag 22. mars 2009

Årets første kveite.

Etter knapt 3 timer søvn etter endt nattevakt så våknet jeg til kjempeflott vintervær med blikkstille hav og antydning til sol og blå himmel. Da var det bare en ting å gjøre - Ut med båten..
Først prøvde jeg meg utfor Bårdsvika i Kaldfjorden på ca 100 meters dyp, der var det et par napp men jeg fikk ingenting opp.
Så dro jeg ut i Vengsøyfjorden og prøvde meg på ca 80 meters dyp med en kulejigg påsatt en bit makrell. Etter en stund fikk jeg napp, og når jeg fikk den opp så var det en kveite. Ikke akkurat verdens største, men likevel en kveite.
Ca 3 kg veide den og det er akkurat nok for middag til oss i morgen og kanskje en liten bit kveldsmat også.
Fikk også et par småtorsker, men de havnet uti havet like fort igjen.
Fikk også tatt et par bilder på turen, klikk på bildene for større bilder.


2 kommentarer:

Trond Ivar sa...

har du tatt bildene med telefonen?

Freddy sa...

Kun bildet av kveita e tatt med telefonen. De andre med digitalkameraet mitt