lørdag 7. mars 2009

Vurderer du firehjulstrekker?

For alle som er i tvil, firehjulstrekk eller tohjulstrekk - Her er hvertfall en drøss firehjulstrekkere testet så det kanskje blir lettere å bestemme seg.
Selv så kjører jeg en Ford Explorer med 4 liters bensinmotor og automatgir så jeg tør nok påstå at jeg ikke tilhører den mest populære bilistgruppen til diverse miljøgrupper..
Bortsett fra at bilen bruker omtrent dobbelt så mye på mila som en ny bil med turbodiesel så er jeg strålende fornøyd med den. Er det noe amerikanerne kan så er det å lage biler som har kjørekomfort. Tør påstå at Ford'n min som er 14 år gammel har bedre kjørekomfort enn mange nye biler.
I tillegg så har jeg plass til hundebur, barnesete, handleposer, ski, akebrett, svigerfar, samboeren min og masse mer, og alle sitter komportabelt. Kan også ved behov trekke hengeren med båten min på som veier rundt 1 tonn med alt utstyr ombord.
Når det er sagt så er det jo ikke alle som har behov for en slik bil, men for meg så fungerer den utmerket mens andre må jo vurdere hva som passer best for dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk!
Jeg har søkt i timesvis etter forskjellige 4wd biler og nå snublet jeg over linken din.

Jeg vurderer også amerikanske bensinslukere fordi jeg trenger god plass til samboer, 2 barn, hund + baggasje

Freddy sa...

Hyggelig å kunne hjelpe!
Som sagt så er jeg kjempefornøyd med min Ford Explorer og kan anbefale den hvis du trenger bil med stor plass, men da anbefaler jeg hakket større motor enn mine 156 hk. Den kommer nemlig også med en 207 hester som er litt sprekere og etter hva jeg har hørt så er den faktisk litt billigere i forbruk...