søndag 29. mars 2009

Gårdagens fangst

Trodde egentlig at det ikke ville bli tid å dra på havet i går, men jeg ble tidlig ferdig med alt jeg skulle gjøre så da ble det en tur likevel.
Været var strålende med litt vind og etterhvert oppdaget jeg at vinden i sammen med store dønninger fra storhavet ikke var særlig behagelig i området rundt Skamtindgrunnen som jeg hadde planlagt å fiske, så jeg holdt meg i nårheten av Vengsøya og Gjøssøya men der var det helt dødt.
Etterhvert stilnet vinden litt så jeg dro utover og la meg mellom Ytterskjæret og Skamtindgrunnen på litt over 100 meters dyp. Dønningene var fortsatt store, men mindre vind så det gikk helt fint.
Fikk først to brosmer; den ene var 1,5 kg og den andre var 1,4 kg. Så kjentes det ut som jeg fikk en skikkelig storing, den fightet hele veien opp. Men da den kom opp så var det en lange som jeg hadde krøket i magen, derfor kjentes den så tung ut selv om den bare var 1,2 kg. Det positive er jo at jeg aldri har fått lange før, så det var jo moro likevel.


Klikk på bildet for større bilde

Ingen kommentarer: