fredag 27. mars 2009

Enda en kveite

I dag tok jeg årets andre kveite, den var 8 kg.
Jeg fikk jo en kveite forrige uke også, men den var bare 3 kg.
Dagens kveite fikk jeg i nærheten av Sessøya på ca 120 meters dybde. Det var masse fisk langs bunnen på ekkoloddet så jeg regnet med det var skreien som var der og håpet på noen skikkelige rugger.
Jeg slapp ned til bunnen og det gikk ikke lang tid før jeg hadde napp, men mistet den før jeg fikk den opp. Slik gikk det med de neste 3-4 fiskene også før jeg fikk et kjemperykk i stanga mi. Jeg tenkte med en gang at nå har jeg fått torsk på minst 15-20 kg for dette kjentes tungt ut! Etter å ha sloss med fisken i ca 15 minutt for å få den opp så skjønte jeg hvorfor den var så tung, det var en kveite!
Jeg fisket med kulejigg eller flygende øye som den også kalles nederst, og hadde to kroker over den som var agnet med makrell på den ene og reke på den andre.
Kveita hadde selvsagt tatt på kroken med reke og hadde klart å surre seg inn i resten av bruket så jeg var nødt til å kutte snøret for å få kveita løs og lage alt nytt igjen.
Totalt så brukte jeg sikkert 35 minutter til sammen på å få kveita opp, så løs fra krokene og så måtte jeg lage nytt bruk etterpå.
Når jeg endelig var ferdig så begynte det å blåse så jeg fisket bare litt til og da fikk jeg en liten uer før jeg pakket sammen og dro hjemover.



Klikk på bildet for større bilde

Ingen kommentarer: