tirsdag 10. mars 2009

Kanskje til helga?

Ettersom båt og fiskelysten igjen begynner å nærme seg uante høyder så har jeg har i de siste dagene fulgt ivrig med på alt av værvarsler både på TV og internet. Skal jeg ta sjangsen å sjøsette båten til helga hvis det blir godt vær? Eller skal jeg vente litt til?
Var i går å pusket litt i båten, byttet bensinfilter og sjekket tilstanden generelt. Fant ut at batteriet er ødelagt, sikkert frosten som har tatt knekken på det, men har en mistanke om at det kanskje burde byttes uansett ettersom det ikke holdt skikkelig på strømmen selv når det var sommer og varmt.
Ellers så er båten klar for vannet nå, det er bare å hekte på 6 hesteren som jeg bruker når jeg dorger så er jeg klar.
Så er bare spørsmålet, skal jeg ta båten ut nå og satse på at det værste snøfallet har gitt seg for i år, eller vente til nærmere påske for sikkerhets skyld.
Får se når helga kommer hva jeg bestemmer meg for, kan jo fortsatt bli masse snø selv om det nå er meldt ganske bra vær.

Ingen kommentarer: